Κυριακή, 3 Αυγούστου 2008

«Φιλμ» αρχείου: Η ΕΙΚΟΝΑ ΤΗΣ «ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ» ΣΤΗΝ Τ.V.

Δημοσίευση : 15 Δεκεμβρίου 2007

ΕΙΣΑΓΩΓΗ:
Είναι λένε, «μουσικολόγος λαογράφος». Το όνομά του: Παναγιώτης Μυλωνάς.
Αναφέρεται ακόμα και ως «γνωστός Ιεροψάλτης και συντονιστής εκκλησιαστικών και λαογραφικών εκπομπών στην ΝΕΤ». Στις εκπομπές του, παρουσιάζει και παραδοσιακά συγκροτήματα από όλη την Ελλάδα. Πρέπει δε, να τραγουδάει κιόλας.
Τον θυμάμαι από την εποχή της εκκλησιαστικής κατάστασης αρχιεπισκόπου Σεραφείμ Τίκα, και τον βλέπω να συνεχίζει μέχρι και σήμερα επί ημερών αρχιεπισκόπου Χριστοδούλου. Φαίνεται δε, πως έχει και έναν πρόσθετο ρόλο (σκηνοθέτη;) στην τηλεόραση πάλι, στην μετάδοση της κυριακάτικης θείας λειτουργίας από την Μητρόπολη, και θυμάμαι ότι τακτικά κάνει και επίκαιρα σχόλια στις μεταδόσεις αυτές όταν οι λειτουργίες είναι τοπικές-πανηγυρικές.
Με όλα αυτά, θα έλεγε κανείς ότι είναι άνθρωπος της Εκκλησίας. Είναι όμως; Διότι αν δεν είναι, τότε όλη αυτή η προβολή του θα εκθέτει την Εκκλησία και θα της κάνει κακό, κάτι που πιστεύω ότι πράγματι γίνεται!
Και εξηγούμαι: Άκουσα πρόσφατα τον κ. Μυλωνά σε επίκαιρες τηλεοπτικές εκπομπές του πάνω σε μεγάλες εορτές του χριστιανισμού, να μιλάει με θαυμασμό για τα παγανιστικά έθιμα, τα σχετικά δρώμενα την περίοδο των Χριστουγέννων, τον άκουσα ακόμα να δικαιολογεί και τα λεγόμενα «σκωπτικά» τραγούδια της περιόδου του Τριωδίου που έχει ταυτιστεί με αυτήν του καρναβαλιού!
Την περασμένη εβδομάδα μάλιστα, την Παρασκευή 18/5/2007, είδα κατ' επανάληψη στην τηλεόραση του «Alpha» το τρέηλερ από το σαββατιάτικο (19/5/2007) «κοίτα τι έκανες», της «ψυχαγωγικής εκπομπής» της κ. Σεμίνας Διγενή, όπου θα πρωταγωνιστεί λέει ο κ. Παναγιώτης Μυλωνάς. Στο διαφημιστικό λοιπόν αυτό σποτάκι («μερικές σκηνές» του προγράμματος) της εκπομπής, είδαμε να τραγουδάει στο στούντιο ένας ιερωμένος, μαζί δε είδαμε και μια κυρία να χορεύει στην πίστα οριεντάλ («παραδοσιακό» τσιφτετέλι) χορό! Παπάς, Μυλωνάς, και τσιφτετέλια... τρία σε ένα!
«Όσοι πιστοί», λοιπόν, γιατί να το χάσουνε όλο αυτό το άκουσμα και κυρίως το... «ψυχαγωγικό» θέαμα, το Σάββατο το βράδυ, στις 9 η ώρα! Ε; Τι λέτε αγαπητοί εν Χριστώ αδελφοί;
ΤΟ ΚΥΡΙΩΣ ΘΕΜΑ:
Όσοι λοιπόν παρακολούθησαν την εκπομπή αυτή, διαπιστώσανε για μια ακόμα φορά ότι η εκκλησία μας δεν είναι μόνο «για τα πανηγύρια» αλλά και για τα... «ε, ρε, γλέεεντιαααα» που θα έλεγε και ο Καραγκιόζης!..
Από την αρχή λοιπόν ο και «εκκλησιαστικός» κ. Παναγ. Μυλωνάς πρόβαλε τον παπά που αναφέραμε, και είπε ότι λέγεται Χρήστος Κυριακόπουλος και ότι ανήκει στην μητρόπολη Κηφισιάς (Αττικής;). Φαίνεται, ότι τον ήθελε για κάλυψη σε όσα «κοσμικά» αλλά άκοσμα και σε καμιά σχέση με το εκκλησιαστικό του προφίλ, έγιναν στο γλέντι...
Παρουσιαζόταν και σαν «δάσκαλος» ο λαϊκός αυτός (έτσι τον αποκαλούσαν!) και σαν μαθητής του ο παπάς, στον οποίον όταν τραγουδούσε του κούναγε σαν μαέστρος τα χέρια του (οι κυρίες, κανονικά, ...σταυροπόδι!) για να τον κατευθύνει!
Και ο παπάς, ως τι πήγε εκεί;
Πήρε άδεια εκκλησιαστική (π.χ. από τον ασκητικό π. Νικόλαο Χατζηνικολάου), ή του έφτανε και του περίσσευε ο λαϊκός που τον έφερε εκεί; Είχε μήπως ανάγκη από χρήματα ο παπάς και κατέληξε σε μια εκπομπή που έμοιαζε με παλιό καταγώγιο; Είχε μήπως το ψώνιο της δημοσιότητας, ή πάει και για καριέρα τραγουδιστή; Πώς αλλιώς να εξηγήσουμε ότι έκατσε τόσες ώρες (μέχρι τα μεσάνυχτα, και, σαββατοβραδιάτικα) σε όλη την «κοσμική» αυτή παράσταση; Να υποθέσουμε ότι είχε κάποια υποχρέωση στον κ. Μυλωνά, ή ότι ήταν τόσο πορωμένος και αυτός ώστε να ανέχεται και να ΕΥΛΟΓΕΙ με την παρουσία του τα διαδραματιζόμενα εκεί;
Ακούγονταν κατά διαστήματα και κάποια «παπά μου, ευλογία» από τραγουδιστές και από ντιζέζ που συμμετείχαν, όπως και από κάποιο γέρο που τραγούδαγε εκείνη τη στιγμή (της αίτησής του για ευλογία) το... «όταν την βλέπω μαραίνομαι και λιώνω»!
...Έπρεπε να ευλογήσει και το «κόρη του παπά, θα σε κλέψω μια βραδιά»; Και τα λάγνα τσιφτετέλια από διάφορες κυρίες; Τα χορευτικά γυναικών με έξω τις κοιλιές; Το «κόρη αλανιάρα, σκανδαλιάρα»; Την προκλητική φωτογραφία - αφίσσα σε στυλ παλιάς καμπαρετζούς μιας «Ρόζας» λέει (Εσκενάζη;), «αλανιάρας»; Και την άλλη σκανδαλιάρα, την «Δημητρούλα» που με νάζια τα σπάει όλα με την γάμπα της;
Μπα! Νομίζω ότι κυρίως την κ. Μαρία έπρεπε να ευλογήσει, που χόρεψε και ξυπόλητη τα (αλά «Μισιρλού») τσιφτετέλια της...
(Σημείωση: Η κ. Μαρία, ήταν η μόνιμη παρτενέρ του «δάσκαλου» κ. Μυλωνά, που καθόταν και στα δεξιά του).
Ή μήπως ο παπάς αυτός (που δεν σεβάστηκε τα χρόνια του και το ράσο του) έπρεπε να ευλογήσει και τα ανέκδοτα του κ. Μυλωνά (ανεπίδεκτου από τις σχετικές διδαχές Χριστόδουλου») που έφτασε να μιλάει (ενώ κάποιοι έτρωγαν!) και για κουτσουλιές και για κώλους;
...Στον κόσμο του ο «παππούλης» («παππούλης» κατά την έκφραση Μυλωνά) που περίμενε («σεμνά και ταπεινά», τρομάρα του), περίμενε σαν αρσακειάδα μπροστά στον ευτραφή «εκκλησιαστικο»-λαϊκό για να πει το επόμενο τραγούδι του. Άκουσε στο μεταξύ την ντιζέζ να του φωνάζει πάνω στο κέφι της «όπα πάτερ μου, όπα!», στο τραγούδι... «με άφησες χαρμάνι»!
Και έτσι, μετά το τραγούδι αυτό, κάποιος συνεργάτης του κ. Μυλωνά έσπευσε να δικαιολογήσει τα τέτοιου τύπου τραγούδια (σκυλο-τράγουδα) λέγοντας ότι έχουν μια αθωότητα, ακόμα λέει, και τα απαγορευμένα, και εννοούσε φυσικά τα χασικλίδικα. Τα είπε αυτά, μετά από «πάσα» του «ιεροψάλτη» κ. Μυλωνά ότι τέτοια τραγούδια... «έχουν περάσει στην υποσυνειδησιακή μας πειθώ»!!!..
Να τους χαίρεται λοιπόν μια τέτοια Εκκλησία, αμφότερους: Και έναν τόσο δικό της λαϊκό, και έναν τόσο δικό της παπά...

ΣΧΕΤΙΚΟ ΘΕΜΑ:

Αγαπητή κ. Efstathia Glymi, χαίρετε!

Δεν υπάρχουν σχόλια: